Vedr. dags- og madplanen

17. september 2012

Alder:
6 mdr.

Vedr. dags- og madplanen

Hej Helen

Du var så sød at lave en dags- og madplan til min søn, og selv om det kan svinge lidt hvornår dagen starter, prøver vi at holde os til nogle faste måltider. Har dog lige lidt spørgsmål til det og dem du har i bogen :)

1. Fx skriver du at de skal have et eller andet til frokost og eftermiddagsmad. Efterfølgende skal have flaske eller bryst inden næste lur. Vi er enige om at de ikke skal have mælken lige efter måltidet, men inden de skal sove? Altså ligesom når han får sin flaske før natten.

2. Hvor lang tid er lurerne i denne alder? I lang tid har min søn maks sovet ...

Annonce

... 45 minutter i lurerne i løbet af dagen og har tit skulle hjælpes til at sove længere. I dag gav jeg ham så mælk inden formiddagslur og middagslur og han sov henholdvis 70 minutter og 80 minutter, uden at skulle have hjælp - så det var dejligt! Men er det nok? Det skal tilføjes at han om natten sover fra 19-20 til 6-7, kun afbrudt af en flaske, så han får mange timer der :)

3. Jeg må indrømme at jeg stadig ikke forstået det der frugtmos til mellemmåltid. For hvis man koger et æble, er der da ikke noget næring tilbage? Skal det så være en frisk banan eller avocado man maser?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder