Brev:
Vedr. dags- og madplanen
17. september 2012
Alder:
6 mdr.
Vedr. dags- og madplanen
Hej Helen
Du var så sød at lave en dags- og madplan til min søn, og selv om det kan svinge lidt hvornår dagen starter, prøver vi at holde os til nogle faste måltider. Har dog lige lidt spørgsmål til det og dem du har i bogen :)
1. Fx skriver du at de skal have et eller andet til frokost og eftermiddagsmad. Efterfølgende skal have flaske eller bryst inden næste lur. Vi er enige om at de ikke skal have mælken lige efter måltidet, men inden de skal sove? Altså ligesom når han får sin flaske før natten.
2. Hvor lang tid er lurerne i denne alder? I lang tid har min søn maks sovet 45 minutter i lurerne i løbet af dagen og har tit skulle hjælpes til at sove længere. I dag gav jeg ham så mælk inden formiddagslur og middagslur og han sov henholdvis 70 minutter og 80 minutter, uden at skulle have hjælp - så det var dejligt! Men er det nok? Det skal tilføjes at han om natten sover fra 19-20 til 6-7, kun afbrudt af en flaske, så han får mange timer der :)
3. Jeg må indrømme at jeg stadig ikke forstået det der frugtmos til mellemmåltid. For hvis man koger et æble, er der da ikke noget næring tilbage? Skal det så være en frisk banan eller avocado man maser?
Hilsen